poniedziałek, 14 stycznia 2013

"Polowanie na czarownice"


Tytuł filmu: "Polowanie na czarownice
Oryginalny tytuł: Season of the Witch
Rok produkcji: 2011
Kraj: USA
Długość: 1 godz. 35 min.
Gatunek: fantasy/przygodowy
Reżyseria: Dominic Sena
Muzyka: Atli Örvarsson
Główna obsada: 
Nicolas Cage - Behmen von Bleibruck
Ron Perlman - Felson
Opis: Behmen i Felson nie chcą więcej uczestniczyć w krucjatach, ponieważ uświadamiają sobie, że prowadzą one tylko do rzezi niewinnych ludzi. Z tego powodu odchodzą. Gdy przypadkiem wpadają na ludzi Kardynała, grozi im dezercja - chyba, że podejmą się niebezpiecznej misji. Mają przetransportować dziewczynę oskarżoną o paktowanie z diabłem do dalekiego opactwa, gdzie zostanie osądzona.
Nagrody:
-Złota Malina 2012 (nominacja) - Najgorszy aktor - Nicolas Cage
-Złota Malina 2012 (nominacja) - Najgorsza ekranowa para - Nicolas Cage i Ron Perlman
Nasza opinia: Gabiii: No cóż... Ogólnie film nawet mi się spodobał. Fajne efekty specjalne i dość ciekawa fabuła odciągnęły moją uwagę od "przecudnej" twarzy Cage'a (nie przepadam za tym aktorem). Jednak denerwowało mnie to, że akcja biegła za szybko. Przewijało się tu tyle faktów, że nie do końca wszystko zrozumiałam. W całym filmie zaskoczyło mnie jedynie zakończenie. Nie był to typowy "happy end", "wszyscy szczęśliwie wracają do domu", bla bla bla... Film miał dla mnie raczej "przesłanie edukacyjne" ukazując tak zwane "uroki średniowiecza": brud wśród chłopstwa, przepych u wysoko postawionych ludzi, niesłuszne sądy nad niewinnymi kobietami (NA STOS! itd.), wszechogarniającą chorobę, która nikogo nie oszczędza (akurat tutaj wywołał ją demon, ale mniejsza o to). Biorąc to wszystko pod uwagę, trudno wystawić mi jednoznaczną ocenę. Można obejrzeć... ale raczej z nudów.
Ocena ogólna: Gabiii - 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz